تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
طرز تهیه خورش انار

دستور پخت خورش انار

برای تهه این خورشت خوشمزه ابتدا سیر و پیاز را پوست بگیرید و بوشیورید سپس  به صورت نگینی ریز خرد کنید.

در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت گاز قرار دهید و مقداری روغن درون آن بریزید بعد از اینکه روغن داغ شد سیر و پیاز خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شوند و تغییر رنگ بدهند. 

بعد از اینکه سیر و پیاز نرم شدند مقداری زردچوبه به آنها اضافه کنید و به تفت دادن خو ادامه دهید تا زمانی که زردچوبه به خورد سیر و پیاز برود.

در همین حین گوشت خورشتی را به صورت قورمه ای ( مانند خورشت قورمه سبزی ) خرد کنید و به سیر و پیاز اضافه کنید.

 گوشت را نیز به خوبی تفت دهید تا به طور کامل سرخ شود و تغییر رنگ دهد. بعد از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد چند لیوان آب جوش را به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا گوشت با حرارت متوسط بپزد.

در مرتبه بعدی یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و مقداری روغن درون آن بریزید بعد از اینکه روغن داغ شد رب انار را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رب انار سرخ شود.

در این مرحله مغز گردو را بسابید و به همراه دانه های انار تمیز شدتان به تابه اضافه کنیدو اندکی تفت دهید.

سپس یک لیوان آب جوش به تابه اضافه کنید و اجازه دهید آب اضافی داخل تابه با حرارت ملایم تبخیر شود و مواد به روغن بیفتند.

در این مرحله باید سبزی خورشتی را پاک کرده و بشورید سپس به صورت ساطوری خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا کمی سرخ شود.

وقتی که گوشت نیم پز شد سبزیجات تفت داده شده را به آن اضافه کنید سپس مخلوط رب انار را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه خورشت اضافه کنید.

حال باید حرارت زیر خورشت را کم کنید تا خورش به روغن بیفتد و آب اضافی آن تبخیر شود.

در مراحل پایانی پخت ، طعم خورش را بچشید و در صورتی که ترشی آن به نظرتان زیاد بود می توانید مقداری شکر به خورش اضافه کنید تا طعم خورش متعادل تر شود.

در پایان پس از اینکه خورشت آماده شد آن را با دانه های انار و جعفری خرد شده تزیین کنید و به همراه برنج یا کته سرو کنید.

خورش انار با مرغ

خورش انار به شکل متداول با گوشت خورشتی که متشکل از گوشت گوسفندی یا گوشت گوساله است پخته می شود اما اگر شما منع مصرف گوشت قرمز دارید، یا گوشت دوست ندارید می توانید این خورش شمالی خوشطعم را با مرغ تهیه کنید. 

می توانید مانند خورش مرغ از مرغ های یک تکه مانند سینه و ران مرغ استفاده کنید اما بهتر است به علت اینکه خورش انار ظاهر اساسی خود را حفظ کند مرغ را به شکل قیمه ای خرد کنید و در خورش استفاده کنید.

روش پخت این خورش با گوشت قرمز یا گوشت مرغ تفاوتی ندارد. مزیتی که پخت این خورش با گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز دارد این است که به خاطر اینکه مرغ سریعتر پخته می شود خورش شما نیز زود تر آماده سرو می شود.

می توانید برای دستور بالا به اندازه گوشت خورشتی ( 400 گرم ) گوشت مرغ اضافه کنید. البته چون گوشت مرغ هم ارزان تر است و هم خاصیت های زیادی برای بدن دارد توصیه می کنیم مقداری بیشتری نسبت به گوشت قرمز در خورش انار استفاده کنید.

سبزی خورش انار

خورش انار در شهرهای شمالی با سبزیجات محلی مثل خالواش و چوچاق تهیه می شود که البته این سبزیجات در تمام شهرها در دسترس نیست. به همین دلیل در شهرهای دیگر برای تهیه خورش انار از جعفری ، شوید ، گشنیز و تره استفاده می شود.


بخش نظرات این مطلب
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
کد امنیتی رفرش